Hoe inschrijven?
Als het niet meer vlot in het gewoon onderwijs, dan kunnen kinderen naar het VLOT komen.
Type basisaanbod richt zich tot jongeren voor wie de onderwijsbehoeften dermate zijn en aantoonbaar blijkt dat de aanpassingen, waaronder remediërende, differentiërende, compenserende of dispenserende maatregelen, ofwel disproportioneel, ofwel onvoldoende zijn om de leerling te kunnen blijven meenemen binnen een gemeenschappelijk curriculum in een school voor gewoon onderwijs.
Type 2 richt zicht tot jongeren met een verstandelijke beperking.
Type 3 richt zich tot jongeren met een emotionele of gedragsstoornis die geen verstandelijke beperking hebben.
Type 9 richt zich tot jongeren met een autismespectrumstoornis, die geen verstandelijke beperking hebben zoals bepaald in type 2. Jongeren met een autismespectrumstoornis zijn jongeren bij wie op basis van gespecialiseerde, door een multidisciplinair team aangeleverde diagnostiek, met inbegrip van psychiatrisch onderzoek, een autistische stoornis of pervasieve ontwikkelingsstoornis wordt vastgesteld.
Voor een inschrijving in buitengewoon onderwijs geldt het principe dat het CLB-attest met oriëntering beschikbaar moet zijn wanneer de beslissing genomen wordt om een kind in te schrijven in een school voor buitengewoon onderwijs.
Inschrijven voor het schooljaar 2024-2025 kan vanaf de eerste schooldag van maart 2024.
Instapdata nieuwe leerlingen
2024 - 2025
- DAGELIJKS tijdens de maand september 2024 (behalve type 2: wachtlijst)
- 4 november 2024
- 2 december 2024
- 6 januari 2025
- 13 januari 2025
- 20 januari 2025
- 27 januari 2025
- 22 april 2025
Indelen klasgroepen
De leerlingen worden in een pedagogische eenheid gegroepeerd met het oog op het verstrekken van opvoeding en onderwijs aangepast aan hun onderwijs- en opvoedingsbehoeften.
De indeling van de leerlingen in pedagogische eenheden behoort tot de exclusieve bevoegdheid van de klassenraden, bijgestaan door het CLB. De criteria die daarbij gehanteerd worden zijn afhankelijk van de pedagogische opties van het schoolbestuur, die hierbij over een volledige keuzevrijheid beschikt.
Dit gebeurt op basis van een brede beeldvorming. Aspecten die meespelen zijn bijvoorbeeld de leeftijd van het kind, het niveau van spelling en wiskunde, zelfredzaamdheid, sociaal-emotionele ontwikkeling. .
Capaciteiten
Capaciteiten 2024-2025 - Maximum | |||||||
Kleuter | Lager | Per type | Sint-Elisabetstraat | Sint-Catharinastraat | Veurnseweg | Capucienenstraat* | |
T BA | 0 | 96 | 96 | ||||
T2 | 40 | 48 | 80 | ||||
T3 | 16 | 16 | 16 | ||||
T9 | 18 | 90 | 108 | ||||
Totaal | 74 | 250 | 300 | 234 | 48 | 58 | 16 |
School | 300 |
Capaciteiten 2024-2025 - Zittende | |||||||
Kleuter | Lager | Per type | Sint-Elisabetstraat | Sint-Catharinastraat | Veurnseweg | Capucienenstraat* | |
T BA | 0 | 74 | 74 | ||||
T2 | 37 | 41 | 80 | ||||
T3 | 0 | 4 | 4 | ||||
T9 | 11 | 75 | 86 | ||||
Totaal | 48 | 194 | 242 | 162 | 28 | 48 | 4 |
School | 242 |
Capaciteiten 2024-2025 - Vrije plaatsen | |||||||
Kleuter | Lager | Per type | Sint-Elisabetstraat | Sint-Catharinastraat | Veurnseweg | Capucienenstraat* | |
T BA | 0 | 22 | 22 | ||||
T2 | 0 | 0 | 0 | ||||
T3 | 12 | 12 | 12 | ||||
T9 | 7 | 15 | 22 | ||||
Totaal | 19 | 49 | 56 | 72 | 0 | 10 | 12 |
School | 56 |
Interesse om je kind naar onze school te sturen?
Laat hieronder je gegevens na en we nemen zo snel mogelijk contact op met jullie!